A kerékpár belső cső főként butilgumiból készül. A butil egy nagyon rugalmas és légmentes szintetikus gumitípus. A gumiabroncsokhoz hasonlóan a gumikeverék létrehozásához további adalékanyagokra van szükség. A belső cső minősége a gumi összetételétől függően jelentősen változhat. A Schwalbe csövek például rendkívül magas légstabilitással és rugalmassággal rendelkeznek. Ez a nagy rugalmasság lehetővé teszi a különböző méretű gumiabroncsok széles skálájának lefedését.
Különbség van a melegen gyártott belső csövek és az autoklávos belső csövek között. Az öntőformában történő kikeményítés javítja a falvastagság egyenletességét, ezáltal csökkenti a súlyt és javítja a légstabilitást. Emiatt az autoklávos belső csövek, amelyek előállítása egyszerűbb, az utóbbi években egyre kevésbé elterjedtek. A Schwalbe belső csöveket mindig is hőformázással gyártották.
Minden belső csőhöz egy szelep is szükséges, amelyet a vulkanizálási folyamat során csatlakoztatnak a csőhöz.
Az adalékanyagok minősége mellett a gumikeverék tisztasága is döntő fontosságú a belső cső minősége szempontjából. Formázás előtt az alapanyagot hét szűrőn keresztül, nagy nyomáson préselik át. A vulkanizáláshoz minden belső csövet behelyeznek és felfújnak a formába. Csak ez garantálja az egyenletes falvastagságot és a magas légstabilitást.
Minden csövet felfújnak, és 24 órán át vizsgálják a levegő stabilitását. Ezután minden belső csövet alaposan szemrevételezéssel ellenőriznek. A Schwalbe belső csöveket a német kerékpárkereskedők már évek óta nagyra értékelik magas megbízhatóságuk miatt.
A belső csövek nagy rugalmasságuknak és minőségüknek köszönhetően számos gumiabroncshoz illenek. A No.17 belsőcső 28 és 47 mm közötti szélességű gumiabroncsokhoz használható - ez nagy előny a bolti tárolásnál. Ugyanakkor ez a belsőcső minőségéről is tanúskodik.
Minden szelep nikkelezett és menetes. A szelepmag mindig cserélhető. A klasszikus cyclo szeleppel ellátott Schwalbe belső csövek nyomáspróbára alkalmasak, mivel nagynyomású szelepmaggal rendelkeznek.
Minden Schwalbe belsőcső 100%-ban újrahasznosítható. Újrahasznosított anyagot tudunk felhasználni az új belső csövek gyártásához minőségromlás nélkül. Gyárunkban kifejlesztettünk egy speciális devulkanizációs eljárást, amely már évek óta nagyon sikeresnek bizonyul. Jelenleg a Schwalbe minden standard belső csője 20%-ban újrahasznosított régi belső csövekből áll.
Az összes szállítási útvonalat figyelembe véve az energiamérleg pozitív. Az új butil gyártásához képest csak ötödannyi energiát használunk fel.
MELYEK A LATEX BELSŐ CSÖVEK ELŐNYEI?
A latex belső csövek rugalmasabbak, mint a hagyományos butil belső csövek. Ezáltal valamivel könnyebbek. Legnagyobb előnyük a nagyfokú defektvédelem. A rendkívül rugalmas latex anyagot nagyon nehéz kilyukasztani.
Hátrányuk a levegő rosszabb stabilitásában rejlik. A latex belső gumiabroncsot minden egyes utazás előtt a megfelelő nyomásra kell felfújni. Ez magyarázza, hogy a latex belső csövek miért nem alkalmasak mindennapi használatra.
Ezenkívül a latex belső csövek nagyon puhák és érzékenyek az olajra, a napfényre, a hőre és az egyenetlen tágulásra. A belső csövet minden egyes kerékcserénél ki kell cserélni.
Mivel ezek a tulajdonságok számos problémához vezetnek, a latex belső csövek nem szerepelnek a kínálatunkban.